Poločas rozpadu

Fráze, kterou v rámci své sociální bubliny velmi rád používám. Poločas rozpadu v mém znění znamená něco ve smyslu, že každá věc a čin má svůj čas. Čas uzrát a hlavně ukázat nesmysly, které během vymýšlení u piva, vína apod. vzniknou (nemusí to být vždy v hospodě).

Je to vlastně jinak řečeno výmluva, prokrastinace a možná i neschopnost dotyčného jedince dokončit a zrealizovat jeho myšlenkový pochod. Není to nic neobvyklého. Každý touto poruchou trpíme, akorát druh problému se liší. Můj problém v poslední době bylo dokopat rozdělanou práci na čaji. Prostě to trvalo delší dobu než jsem chtěl. Nicméně ten čas ukázal, že někdy je dobré být neschopný to dokopat. Ukáže to novou cestu. Jiný lepší plán realizace nebo zdokonalení dané věci. V našem případě udělat zajímavější vizuál na čaj než to dát do krabičky a udělat to úplně stejně jako krabici na kafe. To by bylo nudný. Chtěli jsme něco, co je zvláštní a nikdo to nemá. Divnou vesmírně vypadající blbost.

Spousta z Vás se mě neustále ptá jestli bude v nabídce více druhů kávy, příslušenství, čaje, raketoplánů, družic atd. Na to je velmi jednoduchá odpověď. NEBUDE! Osobně si myslím, že každá firma nebo pražírna v tomto případě má svůj vlastní koncept a tím pádem i skvělé a průměrné kávy. A čím více produktů v nabídce máte, tím větší je pravděpodobnost, že naleznete spíše ty průměrné. A to je věc, kterou nechci. Chci nabízet to nejlepší z toho, co se k nám dostalo. Netvrdím, že jsme nejlepší pražírna světa, že máme nejlepší kafe a takový ty egoistický hemzy, ale rozhodně nechci pustit ven něco za čím si nestojím. Prostě jednoduše řečeno nechci aby produkty, které vám nabízíme byly takové nijaké. 100 lidí, 100 chutí a každý má jiné požadavky a představy o výsledku a tak se na tomto asi nikdy se všemi neshodnu. Nicméně pokud výsledek baví většinu, tak že dokážou říci nebo i dokonce napsat zpětnou vazbu, tak to za to stojí. Mimochodem toho si neuvěřitelně vážím. Negativní i pozitivní feedback je potřeba.

A do toho vstupuje ten poločas rozpadu. Ono vybrat to nejlepší z nabídky dodavatelů a správně s tím naložit potřebuje svůj čas. Někdy až hodně času. Čas uzrát a hlavně ukázat nesmysly. To celé je pořád dokola a je jedno jestli se jedná o pražení kafe, projekt na start raketoplánu nebo cokoli jiného. Někdy totiž potřebujeme chvíli času najít ty blbosti. Proto je v nabídce tak „málo“ kávy a čaje. Je jednodušší držet tak suroviny čerstvé a kontrolovat jejich vývoj, a proto nebude v nabídce nikdy více než 3 - 4 kávy a nějaký ten čaj. Je to prostě koncept, se kterým jsme do toho šli. Vybrat různé zpracování a různé chutě a mít malou nabídku, kterou radši během roka vícekrát otočit. A hlavně já patřím k těm lidem, kteří si neumí vybrat, takže mít toho méně je výhra a můj poločas rozpadu není tak dlouhý (no jako je, ale víte co ;-)

Tož jaký poločas rozpadu máte vy?